DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Strona 1

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926

Warszawa

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa im Jana Kochanowskiego w Sławsku,

Sławsko 97 A, 76-100 Sławno

Raport o stanie

zapewniania dostępności

podmiotu publicznego

Portal sprawozdawczy GUS

portal.stat.gov.pl

Urząd Statystyczny

ul. St. Leszczyńskiego 48

20-068 Lublin

Numer identyfikacyjny

REGON 00127678000000

Stan w dniu 01.01.2021 r. Termin przekazania:

do 31.03.2021 r.

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

(Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu spslawsko@gminaslawno.pl

E-mail kontaktowy osoby, która

wypełniła formularz

spslawsko@gminaslawno.pl

Telefon kontaktowy 598103802

Data 2021-03-02

Miejscowość Sławsko

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Powiat Powiat sławieński

Gmina Sławno (gmina wiejska)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu

dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:

[ ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego

[ X ] 2) wojewody

[ ] 3) nie dotyczy

W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień:

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub

obsługę interesantów:

1

1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier

poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?

[ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i

pionowe przestrzenie komunikacyjne:

2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania

architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia,

które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem

[ ] TAK

[ X ] NIE

Strona 2

pomieszczeń technicznych? [ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich

pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:

3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na

temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub

głosowy?

[ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat

rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy:

4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku

(tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?

[ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” –

prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie

korzystającej z psa asystującego:

5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków)

osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w

inny sposób?

[ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi

potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób:

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

Proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza

informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są

Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej

Obok wejścia głównego do szkoły znajduje

się parking. Do budynku prowadzą 3

wejścia. Budynek posiada 3 kondygnacje.

W budynku wszystkie ciągi komunikacyjne

są zaprojektowane uniwersalnie. Budynek

nie posiada windy, ani toalety

dostosowanej do potrzeb osób

niepełnosprawnych. W budynku nie ma

oznaczeń w alfabecie brajla ani w

powiększonym druku dla osób

słabowidzących lub niewidomych. W szkole

nie można skorzystać z tłumacza języka

migowego. Osoby z trudnościami w

poruszaniu się mogą liczyć na kontakt z

pracownikiem szkoły.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i

aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.

Strona 3

1. Liczba prowadzonych stron internetowych i

udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot

posiada deklarację dostępności

Liczba stron: 0

Liczba aplikacji: 0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

Lp. ID a11y-url ID a11y-status ID a11y-data-sporzadzenie

2. Liczba prowadzonych stron internetowych i

udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot

nie posiada deklaracji dostępności

Liczba stron: 1

Liczba aplikacji: 0

Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Lp. Adres strony internetowej Zgodność z UdC

001 http://www.sp-slawsko.pl/index.php [ ] Zgodna

[ X ] Częściowo zgodna

[ ] Niezgodna

Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Lp. Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej

pobrania

Zgodność z UdC

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej,

wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie

stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani

opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej

Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)

Strona internetowa jest częściowo zgodna. posiada zakładki i

dane kontaktowe, strona szkoły posiada link do BIP, dostępne

są również wzory wniosków do pobrania. Brakuje

alternatywnych opisów zdjęć, dokumenty są skanowane do

nieprzeszukiwanych PDF, brak nazw elementów

nawigacyjnych na stronie internetowej szkoły, brak możliwości

zmiany kontrastów kolorów w podstawowym widoku.

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych

sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h)

a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK

[ ] NIE

b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK

[ ] NIE

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,

MMS lub komunikatorów internetowych

[ X ] TAK

[ ] NIE

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów

internetowych

[ ] TAK

[ X ] NIE

e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK

[ ] NIE

Strona 4

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub

aplikacje (tłumaczenie online)

[ ] TAK

[ X ] NIE

g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od

zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka

migowego:

[ ] od razu

[ ] w ciągu 1 dnia roboczego

[ ] w ciągu 2-3 dni roboczych

[ ] powyżej 3 dni roboczych

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ ] TAK

[ X ] NIE

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób

słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na

podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby

posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących:

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:

(liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2)

1

3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej

działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

(zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)

a. tekstu odczytywalnego maszynowo? [ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej

działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo:

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? [ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej

działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym:

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? [ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej

działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:

4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r.

do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość

komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

Strona 5

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba wniosków – ogółem:

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby

użyć każdej z tych form:

(wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy)

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.

1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci wsparcia innej osoby?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia

innej osoby:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych

technologii?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ X ] TAK

[ ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia

technologicznego:

1

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego udostępnienie pracy zdalnej

3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ X ] TAK

[ ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w

organizacji funkcjonowania podmiotu:

1

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego Dostosowanie rozkładu zajęć.

4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

sposób inny niż wymienione wyżej?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż

wymienione wyżej:

Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż

wymienione wyżej:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Wytworzył:
Udostępnił:
Grażyna Antosik
(2022-10-11 10:42:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Grażyna Antosik
(2025-12-01 08:31:20)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki